Обектно ориентирано програмиране с JavaScript

Обектно ориентирано програмиране с JavaScript


Преди всичко искам да кажа ,че не е изцяло обектно ориентиран език като Java, но може да се подчинява на принципите на ООП. Тук трябва да си зададем въпроса -
Защо са ни нужни обектите?
Не само за да разберем по-добре как работи езика, а и в големи сkриптове може да си конструираме обекти ,чийто методи да използваме в последствие
Надявам се с тези няколко реда да помогна да се навлезе малко по -навътре в дебрите на JavaScript.
Tипове данни в JavaScript
JavaScript има 5 типа данни:
· Неопределен,
· Нула,
· Булев,
· Числов, and
· (Низов)Стрингов.

Макар , че едва ли има някои който да не знае какво представляват тези типове ,ще го повторя пак:


Булев тип -логически тип които приема за стойности истина (true) или лъжа (false) .
Ето един пример:

var BooleanValue = true;
var ThisBooleаn =false;



Числов тип -приема за стойности числа ,в тази статия ще разглеждаме само цели числа
Пример:

var NumericalValue = 354;
var One=1;



Низов тип (стрингов)- приема за стойност нула или други символи
Ето пример:

var StringValue = "This is a String";
var ThisMagazine ="WebDev Magazine";



Typeof
С помощта на един малко познат оператор в JavaScript , ще можете да определяте от какъв тип са променливите във вашите скриптове
Нека да видим няколко примера:

var BooleanValue = true;
var NumericalValue = 354;
var StringValue = "This is a String";
alert(typeof BooleanValue) // ще изпише "boolean"
alert(typeof NumericalValue) // ще изпише "number"
alert(typeof StringValue) // ще изпише "string"

 

Обект
Обекта е съвкупност от възможностите които този обект притежава.Те могат да бъдат и прости типове данни (който разгледахме по горе), други обекти или функции
JavaScript има в себе си много вградени обекти като Масив (Array), Изображение (Image), или Обект за дата(Date objects). Сигурно сте се сблъсквали поне със Image .Когато ползваме следния код:

var Image1 = new Image();
Image1.src = "myDog.gif";


вие всъщност създавате нов обект Image а на втория ред метода му src. Когато трябва да се извикват методи на някои обект (както в примера src) се използва точкова структура ( . )
След като видяхме вградените обекти е време да направим свои обект.

function myFunc(){
}

var myObject = new myFunc();
alert(typeof myObject); // ще покаже "object"

 

Вече създадохме един обект. В действителност ние създадохме myFunc обекта . Сега е време да видим как може да направим инстанция на този обект:

function myFunc(){
return 5;
}

var myObject = myFunc();
alert(typeof myObject); //ще покаже "number"

 


В този случай ние присвоихме 5 на myObject. Тук вие трябва да попитате
Каква е разликата между тези два скрипта?
Отговор: ключовата дума new . Тя казва на JavaScript да създаде копие на обекта.
Следващата стъпка която ще разгледаме е да създадем

Методи на Обекта
Какво е метод? Това е функция която обекта може да изпълни. Нека да видим все пак всичко в примери , защото така най добре се разбира за какво всъщност става дума.Първо ще дефинираме Обект Circle.След това ще направим функции и чак след това ще ги направим


Други реферати:
Демокрация
Адсорбция на медни йоно върху зеолити
Малцинства и образователни институции
Метална кристална решетка
Възникване на модерната държава като правова държава


Изтегли реферата



Възникване на модерната държава като правова държава - Facebook Image
Сайтът се поддържа от DH Studio | pomagalo1.com © 2012 | Общи условия